ankanspekulerar

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Ett år och inga återfall

Av Anki Käll - 7 juni 2011 20:51

I dag för precis ett år sedan satt jag med 120 kollegor vid en fantastiskt mysig konferensanläggning. Vi hade haft en riktigt bra föreläsning på temat "Du kan inte springa runt som en idiot och göra affärer" (Fritt översatt efter föreläsarens förkortning YCRADB!). Nu stod en trevlig middag på agendan och allt kändes riktigt riktigt bra. Efter en pressad vår med grymt roligt arbete som engagerar mig dag som natt, kändes det riktigt skönt att bara få sitta och inspireras i två dagar.


Lagom till efterrätten ryckte någon visst ur kontakten... Allt blev svart och uppvaknandet skedde i ambulansen med två trevliga ambulansmän som käckt frågade vad konferensen hade handlat om... Svaret  - "Balans i livet" kändes i det läget helt naturligt. En natt på akuten blev lärdomen och när jag återvände till konferensen var nästa föreläsning "Blev inte livet bättre än så här?"

Det kändes som att ödet just gjort entré i mitt liv. Dags att ta tag i livet, egna ansvaret för hälsan och dra lärdomar av det som hänt.


Vägen tillbaka var i början oerhört tung. Drömmen var länge att kunna springa 15 meter. Ja, ni läste rätt. Större ambitioner var i det läget inte realistiska.


Nu är det årsdag sedan händelsen. Precis idag sitter återigen mina drygt 120 kollegor och äter middag på en härlig konferensanläggning. Jag är inte med pga att jag just nu har avslutande utbildningsblocket i personalchefsutbildningen. Kanske lika bra det, trevlig middag blir fortsatt trevlig middag, inga ambulanser, ingen akuten och inga drömmar om att klara att springa 15 meter fram till brevlådan. Nu kan jag springa, till och med längre än 15 meter och livet känns riktigt riktigt bra. Ett år och inga återfall och så ska det förbli. Är det någon som ska trycka på pausknappen, så är det jag själv och DÅ jag själv bestämt mig för det. Inte när kroppen på egen hand säger ifrån.

Ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Käll - 10 september 2011 09:23


    För oss som då befinner oss på varmare breddgrader, känns det som en bra väderprognos. För er som är kvar i vårt avlånga land såg dock prognosen lite mindre positiv ut     .   Innan dess ska det dock packas, snyggas till lite i hemmet (som om...

Av Anki Käll - 2 juli 2011 21:45


Ja, då var det dags för den efterlängtade semestern. När jag tänker efter har faktiskt tre dagar redan passerat. Oj, bara 27 dagar kvar! Läs, semesterstress...     Semesterplanerna har hittills landat på dagsutflykter så som tex Grönan, bad o ...

Av Anki Käll - 16 april 2011 19:58

Äntligen är ordet för allt. Äntligen fick vi bege oss med 13 supertaggade tjejer, tre lika laddade ledare och ett gäng riktigt peppade föräldrar till Örebro. Vi reste vid ett snåret från Tierp, mellanlandade i Västerås för att avlägga vistit på MA...

Av Anki Käll - 31 mars 2011 19:43

      Nu har vi kommit en bit in på nya året och snart stundar april för dörren. Lite reflektioner från första kvartalet; Grymt mycket snö Grymt kallt Grym familj Grymma innebandybrudar (notera rangordning här ned till övriga "kollegor...

Av Anki Käll - 24 februari 2011 18:11

Med 2 dagars tidsfrist blev lyxprioriteringen (höstresa till Egypten eller Turkiet) som pågått avgjord. Beslutet fattat, Egypten och nyöppnad anläggning med allt och lite till inkluderat. Japp, äntligen hade vi bestämt oss! Första delbetalningen skul...

Ovido - Quiz & Flashcards