ankanspekulerar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Lyxprioritering pågår...

Av Anki Käll - 15 januari 2011 13:11

Ja, inte är det lätt. När det svåraste i livet just nu är om man ska välja att åka till Turkiet eller nybyggda Resorten i Egypten. Ska man välja femstjärnigt eller femstjärnigt med extra allt? Ni förstår ju vilken ångest som infinner sigi detta svåra val...!

Dessutom måste man ju lägga lite tid på att göra ett aktivt val gällande kvällsmaten, usch vad svårt det blir då på en gång...

 

Skämt åsido, så är jag en oerhörd planeringsmänniska. Ligger långt fram i planeringen inom det mesta och tex när det gäller sommarsemestrar, resor och julklappar brukar jag vara klar innan andra ens har börjat tänka tanken. Där har nu en förändring skett, kanske hänger den också ihop med klimatförändringen och växthuseffekten, vad vet jag?! Känns miljömedvetet att bara nämna det ;0)

 

  

Ja, vad tycks om nybyggda resorten i Egypten? Nya, fräscha rum, schyssta pooler, havsnära och sol i massor....

 

Eller är Sides resort i Turkiet att föredra? Stort poolområde, fräscht boende, havet och sandstranden i nära angränsning och solstrålar som värmer skönt hela dagen....

Lyxprioriteringen fortsätter...snart behöver jag bestämma mig och boka, för att planeringsmänniskan inom mig ska kunna må bra!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Käll - 10 september 2011 09:23


    För oss som då befinner oss på varmare breddgrader, känns det som en bra väderprognos. För er som är kvar i vårt avlånga land såg dock prognosen lite mindre positiv ut     .   Innan dess ska det dock packas, snyggas till lite i hemmet (som om...

Av Anki Käll - 2 juli 2011 21:45


Ja, då var det dags för den efterlängtade semestern. När jag tänker efter har faktiskt tre dagar redan passerat. Oj, bara 27 dagar kvar! Läs, semesterstress...     Semesterplanerna har hittills landat på dagsutflykter så som tex Grönan, bad o ...

Av Anki Käll - 7 juni 2011 20:51

I dag för precis ett år sedan satt jag med 120 kollegor vid en fantastiskt mysig konferensanläggning. Vi hade haft en riktigt bra föreläsning på temat "Du kan inte springa runt som en idiot och göra affärer" (Fritt översatt efter föreläsarens förkort...

Av Anki Käll - 16 april 2011 19:58

Äntligen är ordet för allt. Äntligen fick vi bege oss med 13 supertaggade tjejer, tre lika laddade ledare och ett gäng riktigt peppade föräldrar till Örebro. Vi reste vid ett snåret från Tierp, mellanlandade i Västerås för att avlägga vistit på MA...

Av Anki Käll - 31 mars 2011 19:43

      Nu har vi kommit en bit in på nya året och snart stundar april för dörren. Lite reflektioner från första kvartalet; Grymt mycket snö Grymt kallt Grym familj Grymma innebandybrudar (notera rangordning här ned till övriga "kollegor...

Ovido - Quiz & Flashcards