ankanspekulerar

Alla inlägg under november 2010

Av Anki Käll - 4 november 2010 22:33

Shit, vad snabbt en vecka kan gå. Imorgon redan fredag och allt man skulle göra på detta lov då man var "ledig" (en chef är dock aldrig riktigt, riktigt , riktigt ledig utan har på något vis alltid jour :0) är fortfarande ogjort!

Vad gick fel? Eller var det så att allt egentligen gick helt rätt?!

 

Efter min lilla resa innan sommaren kanske det var "de högre makterna" som såg till att jag inte prickat av allt på min "att göra på höstlovetlista" utan såg till att jag blev lite "off" och softade en del istället...

Här hjälpte iofs telefonen till en del, inga inkommande mail och ingen ringsignal, gör ju softandet lite lättare!!!

 

Höstlov är = kultur & idrott för mig. Vet inte vad ni har för bild av detta lov, men för mig är det så det har sett ut senaste åren. Jag minns (huha, vad gammalt det låter när man säger sådär!) när höstlovet blev något att fundera över. Det var under de åren jag bodde, levde och studerade i metropolen Rörbäcksnäs, "been there, done that". För er som inte gjort den resan, gör den inte.

Inte värt besväret.

Då skulle nämligen alla högstadielärarna ut på älgjakt och den sammanföll med just denna vecka. Hade man inte några lärare som kunde undervisa, fick man ju improvisera = Höstlovets inträde i mitt då 13-åriga liv.

 

Ironiskt nog har jag just en 13 och 11 åring i mitt liv just nu (kunde jag hade jag här gjort ett korstecken som varit tydligt även för er:0).

Så idagsläget består höstlovet av "vad ska vi äta?" "Nej, det suger", "Ofta?!" och "vad kan jag göra" fraser...

 

Mitt experiment i tisdags var att skapa viss "höstlovsordning" i detta kaos, dvs kultur & idrott! Sagt o gjort först en vända till Bibblan för att låna ett gäng kulturella böcker. Gick hyfsat bra tror jag eller vad tycker ni? Titlar som "Kort kjol" mm bars hem i tunga kassar. Direkt efter bibblan vidare till innebandyträningen. Japp, efter detta, var ju succén given, två flugor i en smäll och maximal upplevelse av höstlovet för alla inblandade!???! Med tonåringar är dock inget så enkelt, men tappert försök!

 

Snart är höstlovet till ända och vad som helst kan ännu hända.

Imorgon dags för tjejerna att skjuta hårt, tackla ännu hårdare och springa ännu snabbare på innebandyns träningsläger. Och from nu och 4 dagar framåt dags för mig att ta fram "faster talangerna" + gudmor egenskaperna för nu kommer småkussarna på visit från Götenet... Dags för korstecken igen...

Ha det gott, förhoppningsvis ses vi igen...Korstecken igen :0)

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards