ankanspekulerar

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Yes, I´m a Supermom!

Av Anki Käll - 10 september 2010 22:22

För många år sedan läste jag en bok som gjorde mig tårögd av flera skäl, ett av dem att livet ska vara så högpresterande och det andra att boken var så vansinnigt träffande och rolig!

Jag kommer ihåg att jag skrattade högt i sängen med mannen som tappert försökte sig på att sova bredvid. För att mildra hand lidande och för att leva efter ordspråket, "Delad glädje är dubbel glädje", läste jag de allra bästa kapitlen högt för honom.... Han har inte skrattat än... 

Fritt tolkat, han såg inte likheten med bokens huvudkaraktär eller så är det helt krasst så att det inte är riktigt jämställt här hemma. Vad boken heter? "48 timmar på ett dygn- en karriärskvinnas dagbok".   

 

 

Mycket i boken handlar om karriärskvinnan läs karriärsmamman som roddar det mesta med en sekreterare som ständigt räddar henne från den sociala förnedringen det kan innebära att inte skicka med hembakt fikabröd till utflykten. Denna karriärskvinna råder dock bot på detta genom att banka lite milt på färdigköpt fikabröd så att det ser lagom hembakt ut   

 

Idag har jag gjort min egen variant av "48 timmar på ett dygn - En karriärsmammas dagbok" och det var länge sedan jag kände mig så nöjd!!

Yngsta dottern för i enlighet med skolplanen (?) kostdagbok. Idag kunde hon skriva in att såväl frukost som mellis bestod av hembakt surdegsbröd!

Snacka om att MAMMA   hjärtat svällde över av stolthet...

 

Tack till min medarbetare och i synnerhet hans fru som såg till att jag stolt som en fura kunde bära hem mitt hembakta bröd från jobbet igår! Ja, naturligtvis hade detta bröd bakats hemma hos medarbetare med fru och levererats till mig färdigt att bära hem på jobbet. Men allt detta runtomkring och historien om brödets tillkomst rymdes inte i kostdagboken, så idag är jag en riktig

Super Duper Morsa och det kan ingen Jantelag råda bot på!

 

Hävdar som alltid att man ska göra det man är bäst på...växter, bakning av surdegsbröd och syjuntor ryms inte i mitt CV, men visst borde man väl på dessa 36 år ha någon annan kompetens som för en framåt? Annars är det väl ren tur då...?!

 

Nästa vecka ny brödleverans, ny chans att bli SuperMom! Synd att kostregistreringen av femteklassare då är över, så att man inte kan få chansen att briljera..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Käll - 10 september 2011 09:23


    För oss som då befinner oss på varmare breddgrader, känns det som en bra väderprognos. För er som är kvar i vårt avlånga land såg dock prognosen lite mindre positiv ut     .   Innan dess ska det dock packas, snyggas till lite i hemmet (som om...

Av Anki Käll - 2 juli 2011 21:45


Ja, då var det dags för den efterlängtade semestern. När jag tänker efter har faktiskt tre dagar redan passerat. Oj, bara 27 dagar kvar! Läs, semesterstress...     Semesterplanerna har hittills landat på dagsutflykter så som tex Grönan, bad o ...

Av Anki Käll - 7 juni 2011 20:51

I dag för precis ett år sedan satt jag med 120 kollegor vid en fantastiskt mysig konferensanläggning. Vi hade haft en riktigt bra föreläsning på temat "Du kan inte springa runt som en idiot och göra affärer" (Fritt översatt efter föreläsarens förkort...

Av Anki Käll - 16 april 2011 19:58

Äntligen är ordet för allt. Äntligen fick vi bege oss med 13 supertaggade tjejer, tre lika laddade ledare och ett gäng riktigt peppade föräldrar till Örebro. Vi reste vid ett snåret från Tierp, mellanlandade i Västerås för att avlägga vistit på MA...

Av Anki Käll - 31 mars 2011 19:43

      Nu har vi kommit en bit in på nya året och snart stundar april för dörren. Lite reflektioner från första kvartalet; Grymt mycket snö Grymt kallt Grym familj Grymma innebandybrudar (notera rangordning här ned till övriga "kollegor...

Ovido - Quiz & Flashcards