ankanspekulerar

Alla inlägg under december 2010

Av Anki Käll - 25 december 2010 00:47

Ja, sammanfattningsvis kan man ju säga att det mesta gått enligt planen (den som såklart gjordes redan i september och som nu bockats av enligt checklistan...)! NOT!!!

Alla julklapparna hann köpas både fysiskt och digitalt även denna gång.

Granen pyntas, skinkan griljeras och hunden motioneras.

 

Nu sitter man här på sena julaftonskvällen och tycker livet känns ganska behagligt. Mannen blev ju trots allt ledig på julafton trots att det länge såg mörkt ut, och visst är det ändå trevligare att besöka släkten, särskilt hans, 

med hela familjen komplett ;0)

 

De flesta tekniska prylarna som legat i paketen verkar funka,

tror jag...Kompetensen i allt detta är ju i viss mån något begränsad eller åtminstone intresset.

 

Fick höra av min chef häromdagen att när det gällde att ha senaste tekniken var jag som en kille....???! Kanske tjatet om min nya telefon, HTC Desiree HD gått honom på nerverna? Att jag skulle vara som en kille när det gäller önskan om att hantera senaste nytt inom IT och telefoni lär ju bestå. Chefen och jag hade tydligen båda beställt samma telefon, HD:n (inte Harley Davidson alltså utan HTC telefonen Desiree HD). Han ville dock ha sin förkonfigurerad via jobbet med innebörden att leveransen sker först efter jul. Jag valde att ta min direkt och har nu konfigurerat min så att mail o dylikt funkar alldeles utmärkt. Han är man. Jag är kvinna. Vad säger det om påståendet om att jag är som en kille då det gäller teknik? Översättning önskvärt!

 

Mer teknik lär det bli imorgon. Familjen har blivit HTC medlemmar. Samtliga nu innehavare av en HTC mobil, vilket borgar för att man bör lära sig menyerna.

Då det är jag som är tekniknörden i gänget enligt flera röster som gjort sig hörda, är det imorgon upp till bevis. Idag har jag mest tapetserat dem...klätt dem i skyddskläder. Ungefär lika spännande som att tapetsera ett rum och hoppas att tapeterna sitter kvar morgonen efter och att alla bubblor försvunnit. Imorgon får vi se om displayskydden på mobiler följer samma recept!

Go´natt alla innebandyvänner, släkt och andra som jag känner! Njut av julefriden nu och ät o må gott, på återhörande!!!

Av Anki Käll - 3 december 2010 23:48

Ja, visst skulle jag blogga kontinuerligt, inte varje dag, men åtminstone varje vecka....

OK, åtminstone varje månad.

 

Hm, blir tydligen inte alltid som man tänkt sig. En ouppackad resväska sedan 23 nov och innan dess ompackad sedan 12-14 nov kan vara en anledning.

Ett tränaruppdrag för ett grymt gäng innebandytjejer ett annat, ett chefsuppdrag ett ytterligare, ett familjeuppdrag ett till och en ostrukturerad personlighet det avgörande!!!

 

Som sagt det blir inte alltid som man tänkt sig, men nu är jag här!

Vad ligger då i pipeline sedan sist? Nytt chefsuppdrag, from mars är jag formell HR chef hos oss, känns spännande, läskigt och utmanande.

Lite HLR (hjärt o lungräddning) för vår organisation, men på sikt tror jag att organisationen återigen kommer att blomstra. Med tre supertaggade chefer med spetskompetens kan inget gå fel!

 

Massor av innebandymatcher för tjejerna. varje vecka föds något nytt. Shit, vad grymma dessa tjejer är. Vilken attityd, vilja och talang det finns i detta lag. Hoppas bara att de förstår vilken kapacitet de har själva om inte annat är det tränarens uppgift ;0). På söndag ny sammandrabbning, läs seriematch.

Nu närmar vi oss!!!

 

Korpengänget är ännu obesegrade. Matchen sist med 7 spelare, dvs två avbytare gjorde oss till "Korpenkungar". Satan vad bra vi var, med de förutsättningarna vi hade! Ny match, nya möjligheter på söndag. Hoppas att kunna vara med, men med tjejlagets match och efterföljande Luciashow är det inte säkert att tiden räcker till.....Men det ska nog gå!

 

Hundpromenaderna hur tråkiga som helst...Simonsvarvet kan jag numera gå baklänges med förbundna ögon...! Vintern och oplogade vägar bäddar inte direkt för nytänkande. Ska nog dansa vår o sommardansen snarast möjligt efter julhelgen.

 

Familjelivet är på topp. Mannen med stort H, jobbar visst hela julafton, juldagen o annandagen, minstingens födelsedag och efterföljande nyårshelg.

Annars utmärkt!

 

Japp, allt för denna gången. Nu fortsatt julklappsjakt på nätet.

Målet inga fysiska besök i julstressen bara klick i julhärligheten ;0)

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards