ankanspekulerar

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Fredagsmys ;0)

Av Anki Käll - 22 oktober 2010 17:15

Ahh, äntligen helg med fredagsmys i startgroparna. Det är något magiskt med just fredag eftermiddag och känslan av att man har så mycket kvar att njuta av!

Mest längtar jag till att få mysa i soffan till IDOL, med en varm sprakande brasa, god middag (ikväll blir det lax) ett glas vin och lite schysst smågodis.

Jag och tjejerna gillar att se alla duktiga artister utvecklas till riktiga stjärnor, maken något mindre exalterad.

 

Det näst bästa är dock morgondagens uppvaknande! Förstår nu att risken för att framstå som nyuppväckt religös är överhängande, men det jag menar är just känslan av långsamhet. Ja, nu är ju risken ännu större för att uppfattas som nyreligös, då långsamhet annars är min värsta fiende. Jag har inget tålamod med långsamma processer! Men dit räknas inte lördagarnas timmeslånga kaffedrickande med tillhörande njutningsfull frukost och skön och avslappnad läsning av dagen UNT ;0) I kontrast till uppstigning kl 04.30 och 40 min hundpromenad i alla väder, sol, snö, regn, mörker och drivis innan arbetsdagens början är en låååååångsam lördag precis vad som krävs för att orka.

 

Imorgon dock en något snabbare lördag, då det är dags att predika Aktivéras ord för Livets ord i F-97:s seriematch. Det ska bli skojigt och lärorikt, som alltid att se tjejerna lira. För varje match tar vi ett kliv till och snart har vi vuxit i ett par större skor, eller snarare vuxit ur våra matchtröjor! De borde uppdateras något för att passa dessa coola brudar, det är ett som är säkert!

 

Det som är smolket i bägaren inför morgondagen är att Korpinnebandyn drar igång sin serie och jag inte kan vara med. Kloningen misslyckades och tjejerna har alltid prio 1. Ny chans och nya möjligheter att slita av ledband, korsband och aldrig bli bra i mitt vänstra lår kommer definitivt!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Käll - 10 september 2011 09:23


    För oss som då befinner oss på varmare breddgrader, känns det som en bra väderprognos. För er som är kvar i vårt avlånga land såg dock prognosen lite mindre positiv ut     .   Innan dess ska det dock packas, snyggas till lite i hemmet (som om...

Av Anki Käll - 2 juli 2011 21:45


Ja, då var det dags för den efterlängtade semestern. När jag tänker efter har faktiskt tre dagar redan passerat. Oj, bara 27 dagar kvar! Läs, semesterstress...     Semesterplanerna har hittills landat på dagsutflykter så som tex Grönan, bad o ...

Av Anki Käll - 7 juni 2011 20:51

I dag för precis ett år sedan satt jag med 120 kollegor vid en fantastiskt mysig konferensanläggning. Vi hade haft en riktigt bra föreläsning på temat "Du kan inte springa runt som en idiot och göra affärer" (Fritt översatt efter föreläsarens förkort...

Av Anki Käll - 16 april 2011 19:58

Äntligen är ordet för allt. Äntligen fick vi bege oss med 13 supertaggade tjejer, tre lika laddade ledare och ett gäng riktigt peppade föräldrar till Örebro. Vi reste vid ett snåret från Tierp, mellanlandade i Västerås för att avlägga vistit på MA...

Av Anki Käll - 31 mars 2011 19:43

      Nu har vi kommit en bit in på nya året och snart stundar april för dörren. Lite reflektioner från första kvartalet; Grymt mycket snö Grymt kallt Grym familj Grymma innebandybrudar (notera rangordning här ned till övriga "kollegor...

Ovido - Quiz & Flashcards