ankanspekulerar

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Julefrid, julefrid i härlig juletid!

Av Anki Käll - 25 december 2010 00:47

Ja, sammanfattningsvis kan man ju säga att det mesta gått enligt planen (den som såklart gjordes redan i september och som nu bockats av enligt checklistan...)! NOT!!!

Alla julklapparna hann köpas både fysiskt och digitalt även denna gång.

Granen pyntas, skinkan griljeras och hunden motioneras.

 

Nu sitter man här på sena julaftonskvällen och tycker livet känns ganska behagligt. Mannen blev ju trots allt ledig på julafton trots att det länge såg mörkt ut, och visst är det ändå trevligare att besöka släkten, särskilt hans, 

med hela familjen komplett ;0)

 

De flesta tekniska prylarna som legat i paketen verkar funka,

tror jag...Kompetensen i allt detta är ju i viss mån något begränsad eller åtminstone intresset.

 

Fick höra av min chef häromdagen att när det gällde att ha senaste tekniken var jag som en kille....???! Kanske tjatet om min nya telefon, HTC Desiree HD gått honom på nerverna? Att jag skulle vara som en kille när det gäller önskan om att hantera senaste nytt inom IT och telefoni lär ju bestå. Chefen och jag hade tydligen båda beställt samma telefon, HD:n (inte Harley Davidson alltså utan HTC telefonen Desiree HD). Han ville dock ha sin förkonfigurerad via jobbet med innebörden att leveransen sker först efter jul. Jag valde att ta min direkt och har nu konfigurerat min så att mail o dylikt funkar alldeles utmärkt. Han är man. Jag är kvinna. Vad säger det om påståendet om att jag är som en kille då det gäller teknik? Översättning önskvärt!

 

Mer teknik lär det bli imorgon. Familjen har blivit HTC medlemmar. Samtliga nu innehavare av en HTC mobil, vilket borgar för att man bör lära sig menyerna.

Då det är jag som är tekniknörden i gänget enligt flera röster som gjort sig hörda, är det imorgon upp till bevis. Idag har jag mest tapetserat dem...klätt dem i skyddskläder. Ungefär lika spännande som att tapetsera ett rum och hoppas att tapeterna sitter kvar morgonen efter och att alla bubblor försvunnit. Imorgon får vi se om displayskydden på mobiler följer samma recept!

Go´natt alla innebandyvänner, släkt och andra som jag känner! Njut av julefriden nu och ät o må gott, på återhörande!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Käll - 10 september 2011 09:23


    För oss som då befinner oss på varmare breddgrader, känns det som en bra väderprognos. För er som är kvar i vårt avlånga land såg dock prognosen lite mindre positiv ut     .   Innan dess ska det dock packas, snyggas till lite i hemmet (som om...

Av Anki Käll - 2 juli 2011 21:45


Ja, då var det dags för den efterlängtade semestern. När jag tänker efter har faktiskt tre dagar redan passerat. Oj, bara 27 dagar kvar! Läs, semesterstress...     Semesterplanerna har hittills landat på dagsutflykter så som tex Grönan, bad o ...

Av Anki Käll - 7 juni 2011 20:51

I dag för precis ett år sedan satt jag med 120 kollegor vid en fantastiskt mysig konferensanläggning. Vi hade haft en riktigt bra föreläsning på temat "Du kan inte springa runt som en idiot och göra affärer" (Fritt översatt efter föreläsarens förkort...

Av Anki Käll - 16 april 2011 19:58

Äntligen är ordet för allt. Äntligen fick vi bege oss med 13 supertaggade tjejer, tre lika laddade ledare och ett gäng riktigt peppade föräldrar till Örebro. Vi reste vid ett snåret från Tierp, mellanlandade i Västerås för att avlägga vistit på MA...

Av Anki Käll - 31 mars 2011 19:43

      Nu har vi kommit en bit in på nya året och snart stundar april för dörren. Lite reflektioner från första kvartalet; Grymt mycket snö Grymt kallt Grym familj Grymma innebandybrudar (notera rangordning här ned till övriga "kollegor...

Ovido - Quiz & Flashcards